Origineel bericht van: ghostrider
Bij een echte wielrenner moet je veel harder rijden. Die ben je zomaar nog niet kwijt als ie echt wil. Laatst had ik er eentje achter mijn Nassetti Brunetta aan. Die trapte toch vlot tot 42 km/h mee en loste pas bij de 46.

Ik heb met mijn Zundapp vroeger ooit gehad dat ik (op de teller) zo'n 60 km/h moest rijde
om hem kwijt te raken.

twee van mijn zwagers halen gemiddelden van boven de 40 en trekken al fietsend een sprint aan tot boven de 60, zo maar niet achter een brommer.

Voor handige maten in een solex: NIET die waarden die ik voor "racer" heb gegeven maar daar is 30 mm als bovenkant uitlaat en 34 mm als bovenkant spoelpoorten redelijk om hem wat sneller te laten lopen, zuiger kun je inkorten maar opletten dat de uitlaat niet open gaat als de zuiger bovenin staat, dat dus wel even goed aftekenen. beperkt zich dan tot een hapje uit de zuiger, hier wel 3 mm extra mogelijk.
Advies NIET voor de openbare weg, hij gaat zoals hij gekeurd is.
en zorg voor compressie, dat wat hij krijgt moet hij wel afbranden


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)