Nou, wat een dag vandaag... Ten eerste had ik een vliegwiel trekker gekocht van solexmarkt, alleen het gaten patroon komt niet overeen met mijn 4800, dus dat ging m niet worden... Heb toen besloten om de poelietrekker te gebruiken, die ik had gekocht op HBM. Man man man... wat een deprimerende kwaliteit. Ik heb ontzettend voorzichtig gedaan, en weinig kracht erop gezet, maar dat grote schroefdraad van de poelietrekker zat zo los, dat hij gewoon geen kracht kon zetten, omdat het draad uit elkaar schoot. Complete troep dus, zal deze terug sturen, of een nieuwe, werkende vragen. Helaas heb ik dus mn vliegwiel er nog niet afgekregen. Het viel me trouwens ook op dat het vliegwiel best scheef erop staat, ik zie gewoon dat hij 5 millimeter naar links en rechts gaat tijdens het draaien, ik neem aan dat dit ook voor heel veel trillingen kan zorgen.

Tevens heeft mijn hele krukas een speling van ongeveer 1mm, dat zie ik zodra ik met een schroevendraaier de roller een duw geef. Ook kan ik met de hand het vliegwiel pakken en deze dus heen en weer bewegen. Wat is hier normaliter gezien het probleem? Mist er een ring ergens die de toleranties strak trekt?


Last edited by NickL; 25/05/19 08:00 PM.