Kleine update... Heb vanochtend voor werk nog wat werk gedaan. Ten eerste, hier het verschil tussen het chinese brandstof filter en de nieuwe:

[Linked Image]

Je kan zien hoe beter de nieuwe is afgewerkt, en het filter element is veel fijner.

Hier het verschil tussen een nieuwe 28 jet (links), en de jet die in mijn solex zat (rechts)

[Linked Image]

Heb ook een nieuwe remlucht jet besteld (rechts) deze is groter dan de chinese. Helaas lijkt het schroefdraad af te wijken, heb deze er dus niet in gezet:

[Linked Image]

Oude teflon bus vervangen, hier is de oude te zien:

[Linked Image]


Met de nieuwe 28 jet kreeg ik de solex gestart, maar alleen met de remlucht hendel volledig naar links, daarna liep hij niet lekker, te weinig brandstof. Ik ga dus denk ik een assortiment jets kopen, altijd handig lijkt me toch? Hopelijk heeft ie straks dus de perfecte lucht/brandstof verhouding.

Ik merk alsnog dat SOMS als de motor warm is, een hoog frequent getik, lijkt niet te gebeuren als ik geen gas geef. Heb er nog geen verklaring voor, het gebeurd ook met de motor op de hanger. Heb een video ervan gemaakt, zal deze vanavond even uploaden, ben nu op kantoor namelijk wink

Last edited by NickL; 16/05/19 02:08 PM.