Klinkt niet als een makkelijke klus... Ik ben benieuwd hoe lang het blok het vol gaat houden. Ik zit er aan te denken misschien een 3800 te kopen in de toekomst, dan heb ik misschien meer potentie voor upgrades...

Tevens heb ik nog wat dingen bekeken toen ik terug kwam van werk vandaag, ik heb een nieuwe bougie erin, motortje gaat viertakten als de remlucht hendel naar links wordt verplaatst, dus hij blijft voor nu rechts staan. Hier wat foto's van de bougie:

https://imgur.com/a/8KG8EEu

Op het eerste oog lijkt dit niet erg rijk, misschien is hij dus nu net op een juiste instelling als de remlucht hendel helemaal naar rechts staat. Ik hoor alsnog wel een getik, soms wel, soms niet. Ik ben ook geen expert in het lezen van bougies, dus jullie hulp is altijd welkom.

Wat me opviel, Het buisje wat van het spruitstuk naar de onderkant van de carb gaat, kan best gemakkelijk op en neer bewegen. Ik zag toen ik de carb open had gemaakt dat de nylon bus best versleten was, heb dus een nieuwe besteld. Wat ik alleen niet snap, over de buis van het spruitstuk gaat een soort schroefdraad bus, maar ik snap totaal niet wat de functie hiervan is, want deze bus met schroefdraad dient niet als borgmiddel voor de buis van het spruitstuk.... Ik kon met mn hand gewoon de carb 1cm op en neer bewegen terwijl alles strak is aangedraaid.... Dit maakte ook een tik geluid, dus dit is potentieel een probleem. Zal morgen de nieuwe nylon bus kunnen installeren.

Last edited by NickL; 15/05/19 11:23 PM.