Originally Posted by NickL
Nog even een vraagje, welk gereedschap heb ik nodig om het onderhoud te doen aan een solex? Ik had een 'Solex Poelietrekker - Vliegwieltrekker Solex' gekocht op solexmarkt, maar dit is alleen het plaatje met 3 gaten (en 1 in het midden) er in.als je er de goede =hoge krukasmoer bij hebt is dat je trekker, plaat monteren over de moer heen en dan de moer losdraaien zodat hij tegen de plaat gaat drukken en dan het vliegwiel mee omhoog lift, om dan de spoelnplaat te trekken kun je het best een 3 armige trekker aanschaffen ( oa Conrad) die armen plaats je dan achter de rand van de grondplaat ALLEEN OP DIE PLEKKEN waar verstevigingsribben zitten. de trekker NIET gebruiken voor de plaat waar de rol in zit die plaat is dunner dan krantenpapier, ook geen schroevendraaier ertussen zetten. Ik trek aan draadeinden M7 die ik in de ( tot dan toe gladde ) boutgaten zet maar niet iedereen heeft dat , je zou er ook een paar gangen M8 in kunnen tappen en dan M8 gebruiken maar oppassen met tappen dat je niet zo diep gaat dat je bij het middencarter komt want dan gaat het draad M6 dat je voor montage nodig hebt eraan Ik zal dus een trekker moeten kopen om het vliegwiel er goed af te krijgen, advies is welkom! Ook heb ik meerdere handleidingen gedownload, maar zijn er toevallig ook foto series van de demontage van het blok? Of desnoods een video? Dan kan ik visueel een beetje een idee krijgen. Zal het wel stap voor stap rustig aan doen, en veel foto's maken zodat ik niet vergeet hoe het in elkaar zit.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)