Origineel bericht van: Jan
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Zelf vind ik het gat in de zuiger best groot. Heb je zelf die sleuf in de zuiger hemd gemaakt Jan? Zou gevoelsmatig niet mijn idee zijn. Ben zeker ook benieuwd.


Alfons, die sleuf is standaard zo, en het gat is standaard rond, deze alleen zo gemaakt dat doorstroming beter gaat, en zelfde breedte als kanaal in de cilinder.


Had ik gezien Jan dat hij standaard rond is. (goedkoop te maken natuurlijk) Ook zit hij erg laag omdat er 2 zuigerveren zitten natuurlijk. Zoals je hem gemaakt hebt, natuurlijk beter.

Wat me dwars zit is die gleuf in de zuiger. Als hij naar omlaag gaat en de 3de spoelpoort opent, dan staat die gleuf toch ook nog open toch. Dus de drukopbouw zou dan er niet zijn of nauwelijks volgens mijn inzicht. Dus volgens mij geen gasstroom door dat gat in de zuiger. Dat zegt mijn gevoel zo'n beetje. De tijd zal het leren en misschien als er wat km gemaakt zijn en er is een mooi spoelpatroon op de zuiger te zien via de 3de poort, dan zou ik ongelijk hebben. Laten we hopen dat ik ongelijk heb. laugh
Ik blijf het volgen.

Ohja nog een fototje van mijn 70cc zuigertje van de Zundapp. Ook hier zijn de gaten iets aangepast. 1,5 mm in hoogte meer. Maar het hemd standaard.

Attached Images
DSC01637.jpg (135 KB, 539 downloads)
DSC01638.jpg (118.27 KB, 542 downloads)

Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967