Originally Posted By Huub_Haaker
Ik heb het testen van de cilinders op de verschillende onderblokken afgesloten. Een snelle Chinese cilinder, passend gemaakt op mijn 16 mm spruitstuk, bleek geen succes. De trekkracht onderin was al slecht en is door mijn freeswerk verslechterd. Pas boven de 25 km/uur wordt het wat. Hiermee kom je niet zonder meefietsen de Grebbeberg op (zie video). Het onderblok bestaat uit een CNC carter, volle krukas (ziet er gebalanceerd uit), carterdekselvulling en een 7,5 mm carburateur. Ik heb die cilinder er snel afgehaald en de CFX cilinder met een speciaal kopje en een standaard spruitstuk gemonteerd. Prima trekkracht en snelheid. Tegen een straffe wind in 32 km/uur, de Grebbeberg op met minimaal 29 km/uur (beetje wind tegen) en met de wind mee, waar het blok eerst 32 km/uur liep, nu 50+ km/uur. Het blok is niet trillingsvrij. Als je het filmpje bekijkt, zie je de resonantie in de motorlifter oplopen met de snelheid. Ik heb zo het gevoel dat ik met dit blok niet langdurig volgas kan rijden want dan zal er van alles kapot trillen. Motorlifter en tankje bijvoorbeeld. Eigenlijk is een (deze) Solex niet gemaakt om veel harder dan 30-35 km/uur te rijden. Dit blokje is geschikt voor tussensprintjes maar niet meer dan dat en voor de rest rustig toeren.

Groet,

Huub

Mislukte en gelukte test



Ik heb toch een klein beetje mijn twijfels bij de nauwkeurigheid van de fietscomputer, kan het mis hebben......is de goede omtrek van de band ingevoerd? Ik ga die van mij zelf ook eens controleren met de autonavigatie


Vriendelijke groeten

Roelof