Originally Posted by Alfons_Amuse
Ik heb het toen ook eens geschreven dat ik uitkwam op 2 gram meer gewicht toe te passen omlaag. Dus de krukwang 2 gram zwaarder. Dat kwam toen uit onze berekening.
Misshien een gekke vraag van mij, zou je dat eens willen proberen en de bevindingen ervan weergeven.
ik wil best ergens twee gram aan toevoegen, maar standaard krukassen hebben al verschillen ( oa vanwege de smeedbramen die er nog aan hangen) die veel groter zijn dan die twee gram. Dus waar zou je die twee gram willen hebben

Los daarvan los je daarmee niet de "diabolo" trillingen op. In de jaren dat ik experimenteer met krukassen blijkt dat ik de diabolo trillingen redelijk onder controle kan krijgen. Die diabolo trillingen laten de motorlifthevel dwars trillen waardoor deze frequent afbreken. Mijn lifthevels blijven nagenoeg allemaal heel .

Ik haal het contragewicht aan de achterkant van de wang weg ( dat is 2 millimeter dikte wegdraaien) en compenseer dat weer door een plaat van twee millimeter aan de andere kant te monteren ( voor zij die niet kunnen lassen: met 3 verzonken kop boutjes M4 is dat ook te bevestigen) Vaak blijkt dan nog dat er trillingen zijn, draai ik dan de krukas diameter af van 75 naar 74 naar 73 mm blijkt meestal dat bij 73 mm de rest trillingen zodanig zijn dat ermee te leven is, kost je iets cartervulling maar dat weegt niet op tegen het feit dat je met tunen naar een hoger toerental toe kan . Ik heb 1 van mijn experimenteer krukassen weer opengeslepen, dekplaat zoals gesteld met boutjes vast gezet ( M5 want er zaten al gaten in die te groot waren om nog M4 te gebruiken) en die gaat nu het experiment in. deze krukas zover "weg" ge-experimenteerd dat hij uiteindelijk te licht was geworden.


Eerst maar eens een stapel "dropjes" maken om die gaten weer te dichten, zowel in staal als in lood

Attached Images
expi krukas achterkant ril weg.jpg (127.58 KB, 242 downloads)
expi krukas afdekplaat.jpg (122.44 KB, 244 downloads)
expi krukas gatenkaas.jpg (153.35 KB, 239 downloads)
expi krukas afdekplaten 1.jpg (137.26 KB, 235 downloads)
expi krukas afdekplaten 2.jpg (142.39 KB, 236 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)