Origineel bericht van: AlienSolexfiend
Ik vond het ook al raar: het is dus geen speciale moer die Jan V. bedoelt, maar een speciale bout met nok.


Zoal gewoonlijk heeft Jan Vennix best wel gelijk. als het gaat om de scharnieras: dit is een 8mm bout zonder kop en aan tween kanten een stuk M6 draad gesneden.
Daarmee klem je de schetsplaten vast door ze net aan op het randje te drukken die uitsteekt van het M6 draad, dat is echter maar aan beide kanten 1 mm ( verschil tussen 6 <> 8)
door de druk kun je dan dat boutrandje in de plaat drukken en verfrommelt dan de plaat, om dat te verbeteren heb je onderleg ringen, echter met een gat precies 6 mm, standaar onderleg ringen kunnen wel tot een gat 7 mm hebben en dan is het boutrandje nog maar 0.5 mm dat druk je helemaal in elkaar.
Om dat te "verbeteren" hebben veel solexen een schetsplaat met een groter gat dan die 6 mm ( zo uit mijn hoofd een gat van 10, ). Daar heb je dan een heel speciale moer bij nodig, eentje met M 6 draad en een kleine opstaande rand die net IN de schetsplaat valt, je drukt dan niet de plaat op het boutrandje maar tussen deze speciale moer en een onderliggende ring, gat het fout hoef je alleen de ring maar te vervangen, gaat het fout en verlies je de moer, pech maar niet zo maar een moer erop zetten.


1 = ring met gat 8 mm, 2= motrorrubber, 3= ring met gat precies 6 mm, 4 is speciale moer met opstaande rand die IN plaat moet

de eerste plaat is er 1 met een groot gat en wat onderdelen, de tweede plaat is er 1 met een klein gat ( let daar niet op de pijlen is voor een andere instructie)

4e foto, nog even door de photoshop heen

Attached Images
onderdelen 1 copy.jpg (44.04 KB, 483 downloads)
motorophangplaat_(Large).JPG (68.01 KB, 629 downloads)
motorplaat copy.jpg (41.35 KB, 435 downloads)
motorophangplaat_(rand).jpg (36.38 KB, 442 downloads)
Last edited by Joan; 09/12/13 03:30 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)