Ik heb een sterk vermoeden dat de krappe uitlaatbevestiging de oorzaak is van de stroeve bediening van mijn lichter, want hierdoor zit die erg onder spanning in het spruitstuk. Voordat ik de uitlaat vandaag bevestigde, ging de lichterbediening soepelder.

Ik zou het nog eens moeten checken, maar normaal zou het wiel toch in het midden van de vork nog gelijk moeten zitten. Ik herhinner me ook nog dat er voorheen een verschil was in afstand tussen beide schetsplaten, ook de rol zat toen niet gelijk in het midden. Misschien valt het me nu sterker op omdat het motorblok nu mooi recht staat.

Aan een afdruk op de schetsplaat stel ik vast dat er ooit wel borgplaten opzaten. Blijft de vraag of ze ook toegepast waren wanneer ik de nieuwe eigenaar van mijn Solex werd. De linkse was verloren gegaan, daar zat de asmoer er nog wel op toen ik een tijdje geleden vast stelde dat het blok los hing, de rechtse hing er nog aan maar daarvan was de asmoer kwijt.

Ja, geborgd is natuurlijk het beste, maar het is echt niet gemakkelijk om ze op een gemonteerde motor te plaatsen.

Bedankt voor het advies Ron, ik probeer het later nog eens met frisse moed.

Last edited by AlienSolexfiend; 20/04/14 05:55 AM. Reason: (voorheen)

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali