Ik heb die zogenaamde as een beetje schoon gemaakt, en ... het blijkt helemaal geen as te zijn. Het is in één stuk met het blok gegoten. Dat verklaart meteen die kromme toestand, het hoort bij het blok design van de BnR. crazy

Wat dan verondersteld is de binnenas te zijn, beweegt wel als ik duw aan het uiteinde waar de asmoer op komt.
Aan de asmoer die er nog aan de linkerzijde opzit, is nauwelijks een halve slag beweging in te krijgen met mijn steeksleutel. Aangezien het er niet op lijkt dat ik over de juiste vervang scharnieras beschik, lijkt het me een goed idee om die asmoer te laten waar hij zit. En dan hoop ik maar dat de nieuwe asmoeren er wel op passen, want de rechtse asmoer ontbreekt op mijn blok. cry

Ook zou ik ofwel de tank, ofwel het complete vliegwiel en wat daar achter zit, moeten verwijderen om een nieuwe asbout erin te schuiven. En dit onderdeel moet ik dan nog eerst zien te vinden. Ik hoop dus dat de opening in de schetsplaat de asdraad niet naar de vaantjes heeft geholpen.

Ik denk dat ik eerst maar eens een tukje ga doen.

Last edited by AlienSolexfiend; 09/03/14 01:39 PM.

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali