Waarom zo moeilijk
Ikgebruik het goedkoopste spul wat ze verkopen en staal er alles mee(dat spul verkopen ze in zaken waar ze ook van die goedkope straalpistolen verkopen). en gaat zeer goed.
Dat middel wordt van zelf fijner en minder scherp en door het gebruik van een afzuig cycloon wordt het fijn spul afgeschijden en weer terug in de ton gestort en het nog fijnere en stof komt terecht in het stoffilter.
Het komptete spul met wat retoer spul gebruik ik voor het grovere werk.
Voor het fijne werk gebruiuk ik het spul uit het filter en dat doe ik in een emmer die ik gewwon in de straalbak zet en er de aanzuigslurf inhang en krijg ik een zeer mooi bijna blinkende oppervlak.
Het fijne spul komt nu wel in de straalkast terecht maar dat is geen bezwaar en is er in een mum van tijd er weer uitgestraalt an afgezogen.
Ik hoef dus nooit te verwisselen (ik gebruik nooit glasparel want dat is veel te gouw versleten) en wat er in het fiter komt te zitten is veel beter en neemt ook nog het water op wat in de blaaslucht zit.
Soms is het beter om eerst te stralen met grit en daarna na testralen met het stof uit het filter dan gaat het veel vlugger