De bougie die er nu in zit blijft schoon.
Die vette bougie stamt nog af uit de periode van mijn "loszittende motor", ook had ik deze zomer te maken met een moeilijk afstelbare luchtregeling en experimenteerde ik met een andere (ook 28cc) sproeier.
Ik heb zo een tijdje met een beroerd lopend motortje gereden, allicht te rijk mengsel en slechte verbranding vanwege het aanhoudend pruttelen.

Van pruttelen heb ik na het uitknijpen van de filterfoam totaal geen last ondervonden.

Hoe los ik het probleem op van een te verzadigde foam veroorzaakt door een terugklotsende carburateur?
Ik heb ook nog een klassiek dun Solexfoampje in voorraad, die er nu opzit is een Twinair. Ook heb ik nog gloednieuwe Twinair en een koperen gaasje in mijn onderdelendoos.
Bewerking:
En blijf ik het blauwe luchtfilteroliespul dan best gebruiken?
Het kleeft wel lekker. Eerder had ik daarvan wat teveel gebruikt (herinner resultaat van verstopte carb smirk ).






Last edited by AlienSolexfiend; 14/09/14 01:54 AM. Reason: Luchtfilterolie

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali