Nadat ik de missende spaken had vervangen, de band er weer op legde, vervolgens hem probeerde op te pompen, ging de lucht er weer zo snel uit dan als ze erin werd gepompt. Langs de binnenzijde trof ik, nadat ik er al één had geplakt, minstens nog een tweede fit. Het rubberen velglint is al op meerdere plaatsen gescheurd en her en der komen de spaaknippelkopjes er min of meer door. ik vermoed dat tijdens het weder opleggen van de band het velglint verschoven moet zijn geweest.
Ik zou nu de spaaknippelkoppen met tape willen afschermen rondom de ganse velg. Zoals bij het blackenroll wiel, alleen liggen de spaaknippels daar weggewerkt in de opstaande nippelrand. Het wiel dat ik nu gebruik heeft die opstaande spaaknippelrand niet en heeft dus een vlakke binnenzijde waar de spaakkoppen genadeloos uitpuilen.

Ik heb voorhanden een soortgelijke Ducktape, en blauwe Tessa (afdektape). De (dure) Tessa past er mooi in, de Ducktape is breder. Nu zit ik te denken of ik best even wacht op een betere oplossing, als die er wel of niet bestaat. Zou de fietsmaker eventueel een nieuw lint kunnen maken??

En nu de buitenband er helemaal af is gehaald, bemerk ik toch wel dat er slag in het wiel zit. frown


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali