Alle fabrikanten maken de kogels in de maten van min 0,005 tot - 0,005 m.m. en zijn dus ook zo te bestellen.
Normaal worden kogels gemaakt op de juiste maat met een tolerantie van - tot + 0 ,0005 m.m..
Ook door de oosterse fabrikanten .
Door het systeem van maken is een afwijkende kogel niet mogelijk ( ook niet in andere landen ).
Wat er op de foto te zien is van deze kogels is pitting.
Dat wil zeggen dat er veeeeeeel te veeeel druk op de kogels heeft gestaan bij foute montage.
Het systeem van de conis methode is de slechtste die er bestaat.
Dat komt doordat bij het afstellen de speling ( volgens sommige monteurs)te krap is genomen.
Meestal gaat het fout omdat men de speling te goed wil afstellen,dus zonder speling.
De conis word wel een beetje vast gezet met een veel te dunne borgmoer .
Bij het onbeschoft sterk vastdraaien van de wielmoeren zullen de conissen nog iets verder naar elkaar toe gedwongen worden .
De speling was bij het begin al helemaal niks zelfs al over de niks heen en dan gaan we nog eens met zeer grof geweld de conissen nog verder naar elkaar toe brengen .
Hierdoor wordt de puntbelasting op de kogels zo groot dat er gewoon stukjes er uit gedrukt worden ( de puntbelasting kan welmeer dan 400 k.g. per kogel zijn.
Hou er ook nog rekening mee dat als er nog een gewichtig iemand op dat voertuig zit en dan net die ene kogel onder staat en dan deze gewichtige persoon nog eens bijna van zijn voertuig valt er deze onderste kogel er nog een paar honderd k.g, er bij zal krijgen.
Dus 400 plus nog eens 200 tot 300 is 700 kg per kogel.
En volgens mij is dat een ietsje pietsje te veel tenminste zo was dat vroeger.
Ik hoop dat nu het probleem wat duidelijker is geworden.
Meer weten meer vragen.
De conissen gaan alleen kapot door rotsooi en te vast aandraaien en nergens anders door en soms ook door ongehoord veel kilometers maar dat is een zeldzaamheid.