Ja je hebt ook gelijk ,maar een grote klap van een klein vuistje komt lang zo hard niet aan ,als een kleiner klopje van een grote vuist.
En het is nog altijd zo ; dat 35 c.c,ruimte gevuld met een druk van 0,7 bar al heel kort bij de hoge haargrens moet komen om een goede hoge druk te krijgen.(ruimte boven de zuiger na het sluiten van de uitlaat en een druk op dat moment van 0,7 bar ).
En dat zal lang niet altijd alemaal vers gas zijn.
Dus zal ik het zo formuleren als de uitlaat sluit en de uitlaat heeft gezorgd dat er op dat moment 35 c.c. ruimte is gevult met vers gas en desnoods ook nog een beetje van wat er eigenlijk niet meer had mogen zijn bij een druk van de buitenlucht een veelgrotere druk zal opleveren zonder zo kort bij de haargrens te komen.
Dus ik geef je de keus wat het meeste vermogen zal opleveren.
Ik heb --had de beste ervaring met wat (denkbaar -niet gemeten) met een zogoed mogenlijke verse vulling.
Want de compressie van een tweetact kan je niet dynamich meten met een drukmeter,want je weet bij een verbranding niet wat er gebeurd is met de druk in de cilinder,want dat is voor 60 procent afhankelijk van de uitlaat als die zijn werk zal doen.
Dus je kan bij een twetact alleen de ruimte verschillen meten tussen sluiten en einde slag van de zuiger.