Origineel bericht van: Joan
minimaal 8 maar 12 a 13 is beter

En dan komt weer de vraag Hoe meet je dat, hoe weet je wat ?

je hebt dynamische en statische, statisch kun je uitrekenen , en ook daar is weer een debat over hoe je dat bij een tweetakt doet en dan heb je de dynamische en ook daar weer een debat hoe je dat doet en of je het adiabatische effect van het gas wel of niet moet meenemen.


Altijd dynamisch meten. Het gaat om de praktijk.
Hoe ik moet meten weet ik wel.
Je opgave van de compressie tussen 8 en 13 vind ik een groot verschil, namelijk met 8 bar zit je net boven de minimum grens van de verbrandingssnelheid die vereist wordt als je met zo'n druk het mengsel ontsteekt, met 13 bar aan de hoge kant want dan ziten we weer met de mechanische verliezen die hoog zijn en heeft dan weer een ongunstig effect op het afgegeven vermogen.
Oke na dit theoretische verhaal, dit.
Zelf heb ik 9,5 bar aan druk. Gevoelsmatig denk ik dat het goed is want mijn cilindertje wordt niet te warm, wat in houd dat de verbrandingsnelheid goed is.
Dus mijn ervaring is dat we 9 a 10 bar moeten hebben.

Joan heb je al gemeten hoe hoog jou compressie is met jou JRT project?


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967