Originally Posted by RoyM
Van het demonteren heb ik nog een foto voor het schoonmaken. Het lijkt erop dat ik een 2200 heb met opstaande zitting. Als ik op internet rondkijk kom ik snel op dit uit:https://www.solexmarkt.nl/Solex-brandstofpomp

Dit is echter wel een hele andere dan die erop zit en kan niet controleren of dit nu wel de goede is of niet. Wat is wijsheid? Alleen membraan met zitting of ook de pomp zelf?
Ik heb je URL even nagekeken: dan kun je net zo goed je oude pomp blijven gebruiken. en inderdaad je 2200 carter is er eentje die problemen gaat geven als je een "standaard" achterplaat gaat monteren want jij hebt een terugliggend carter MET opstaand randje, daar moet je altijd zelf het gat in het achterplaatje groter maken zodat plaatje OVER de opstaande rand valt.

heb een screendump gemaakt van de "solexmarkt URL" en daar wat aantekeningen bij gezet en de boutjes van de oude pomp zijn ook NIET te gebruiken voor de nieuwe pomp die dien je met een verzinkboor terug te boren op de juitse dikte, onlangs nog een paar solexen gehad daar zaten dit soort pompjes op met de oude schroeven, hadden maar ca 2 gangen draad in het carter en het is al niks

EN de gemonteerde stop bovenop is een "voldraad" stop en niet eentje met een borst zoals het hoort , kapje erop, moertje aandraaien kapje een barst. ik monteer daar eerst een koppelmoer op om het draad op te vullen

Attached Images
website info.jpg (149.54 KB, 166 downloads)
Last edited by Joan; 22/06/20 05:49 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)