Originally Posted by Joan
Originally Posted by RoyM
Originally Posted by Joan
wat voor pompje is het ??? die met de verlijmde platte dekseltjes voorop hebben ook de neiging om daar te lekken want die lijm en benzine is geen goed idee Heb een foto bijgevoegd. Vind zelf dat die niet mooi past. Kan het zijn dat er een verkeerde (nieuwere) opzit? Het blok is namelijk een 2200 uit 1962


Het genieten zal zeker lukken! Het horen van een goed afgestelde motor geeft al een glimlach op mijn gezicht grin
goed gedaan dat plaatsen van die foto, ziet er apart uit, de vorm van het zinken huis hoort zodanig te zijn dat hij BINNEN de opstaande rand van het carter past, zo voorkom je dat bij een dunne achterplaat/membraan combinatie de pomp af gaat steunen op de carter rand en niet het pakket netjes aandrukt . Ik vind dit meer verdacht dan de ring. Kan het zijn dat het een type brandstofpomp is van na 1964, terwijl het blok uit 1962 komt? Kan je dit ergens aan herkennen?

je koperen ringetje ziet er netjes uit.
Kan niet zien of het pompje een chineesche miskleun is, de kleur van de lijm ziet eruit als die van een originele . als het een chineesche miskleun is, wil het nogal dat het draad scheef ingetapt is controleer dat eens. pasvlakken zijn dan niet parallel ( geldt meestal voor de wartels van de leidingen die heb ik er wel een onder ca 30 graden in zien gaan maar ook voor het stopje bovenop. afdichten van niet parallelle vlakken is niet te doen De schroefdraad lijkt er mooi recht in te gaan. Ook van de leidingen.


Ik had ook begrepen dat er een soort pompkogel in de brandstofpomp hoort te zitten. Ben dit met het loshalen echter niet tegen gekomen. Is het misschien verstandig om de gehele brandstofpomp te vervangen?