natuurlijk is er altijd "sluiting" want je meet ook door de spoel heen en die is maar een paar OHM je moet WEL verschil zien, met punten dicht heb je bijna nul OHM met punten open een paar OHM. heb je een multimeter met "piep"stand moet je daar niet op letten, die piept dus altijd omdat er inderdaad steeds contact is ( ik noem dat geen "sluiting" )

en als je toch aan het meten bent dan kun je ook je lampjes meten . de spanning komt van je spoel ( meestal is die onder je vliegwiel aangesloten op een koperen pen die naast je pomp uit de zijkant van het carter komt. van deze pen naar je schakelaar ( aanraak contact, controleer of bij "aan"zetten die aanraking er ook daadwerkelijk is ) van de schakelaar met 1 draadje naar je koplampje ( mag zijkant zijn of centrale pin) met 1 draadje van je koplampje naar je achterlicht ( moet de andere kant zijn van het koplampje waar nog geen draadje aan zit ) draadje naar je achterlicht (mag zijkant zijn of centrale pin afhankelijk van type achterlicht houder) dan draadje van je achterlicht ( ook hier het stuk dat nog niet gebruikt wordt) naar "ergens" aan je frame, wel een stuk dat electrisch in contact staat met het metaal van je motorblok , kun je ook meten met je multimeter


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)