Originally Posted by RoyM
Originally Posted by Joan
wat voor pompje is het ??? die met de verlijmde platte dekseltjes voorop hebben ook de neiging om daar te lekken want die lijm en benzine is geen goed idee Heb een foto bijgevoegd. Vind zelf dat die niet mooi past. Kan het zijn dat er een verkeerde (nieuwere) opzit? Het blok is namelijk een 2200 uit 1962


Het genieten zal zeker lukken! Het horen van een goed afgestelde motor geeft al een glimlach op mijn gezicht grin
goed gedaan dat plaatsen van die foto, ziet er apart uit, de vorm van het zinken huis hoort zodanig te zijn dat hij BINNEN de opstaande rand van het carter past, zo voorkom je dat bij een dunne achterplaat/membraan combinatie de pomp af gaat steunen op de carter rand en niet het pakket netjes aandrukt .

je koperen ringetje ziet er netjes uit.
Kan niet zien of het pompje een chineesche miskleun is, de kleur van de lijm ziet eruit als die van een originele . als het een chineesche miskleun is, wil het nogal dat het draad scheef ingetapt is controleer dat eens. pasvlakken zijn dan niet parallel ( geldt meestal voor de wartels van de leidingen die heb ik er wel een onder ca 30 graden in zien gaan maar ook voor het stopje bovenop. afdichten van niet parallelle vlakken is niet te doen


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)