Het lek is boven, of liever gezegd in het midden!
Nadat ik alle ontstekingsdelen had uitgewisseld en ook nog de carburateur had vervangen bleef de klacht nog steeds aanwezig.
Dus als laatste actie toch maar het petje eraf gehaald ondanks dat er maar 15km was gereden.
En....ja toen was het duidelijk, de O-ring was er finaal uitgeklapt in de buurt van decompressie kanaaltje.
Oorzaak?? Nog even raden wat het is...mogelijk is er door het nog open decompressiekanaal te hete lucht gekomen, de Viton O-ring is bestand tegen temperaturen van 200C.
Vanavond alvast dat gaatje gedicht, M6 draad getapt en een inbusboutje erin, 4mm onder de rand zodat er nog JBWeld op kan, maar eigenlijk niet nodig omdat Locktite 243 ook zorgt voor de afdichting.
In het weekend gaan we het spul weer opbouwen en dan hopelijk wat meer geluk smile





Groeten, Geert


Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63