Vandaag (of op het moment van schrijven eigenlijk al gisteren) heb ik de uitgevijlde motorlifter na eerst even stralen vervolgens met het airbrush spuitje netjes in de enamel lak gezet.
Prachtig in het zonnetje en ook nog een 2e lifter meegnomen, deze zonder de speciale uitsparing.
Afsluitend nog even 30 minuten bij 130C in de oven en hupsakee, als nieuw!
Het petje monteren ging gemakkelijk, een testritje was ook OK, maar daarna ontstonden er problemen, naar het zich laat aanzien onverwacht en spontaan opgetreden ontstekingsprobleem.
De spoel heb ik met een nieuwe soldering en teflon krimpkousje "hersteld", de condensator (0,22 uF) is een nieuwe gemaakte in oude behuizing en de ontsteking op juiste tijdstip afgesteld.
Toch blijft het blokje bij test haperen en schokken.....mogelijk nog bougiekabel probleem, of toch de spoel die niet meer lekker is opeens.
We gaan het verder onder de loep nemen!
Naast de foto's ook nog 2 stukjes film die ik met de iPhone en wat acrobatische toeren in het donker nog kon maken.
Het blokje hakkelt en houdt erg in, kijk en luister of mijn idee dat dit een "elektrisch" probleem is correct is!
Wordt vervolgd smile (we blijven lachen)

https://youtu.be/4svWTrTKqjc
https://youtu.be/NnVhGrq9F6s









Groeten, Geert


Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63