Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Had je nou al een andere condensator geprobeerd?
Ik heb ervoor gekozen om toch eerst de spoel te vervangen gezien het hierboven geschreven gedrag van het blokje en dus buikgevoel volgend.
Zoals te verwachten lag het lipje van de spoel ca 4 mm af van het contactpunt met de bougie-kabel.
Ik heb van een zeer oude spoel een koperen lipje verwijderd en deze in U-vorm gebogen en op het lipje van de nieuwe spoel gesoldeerd.
Et voilą, dat zit dus prima op de spoelenplaat.
Dus vliegwiel er weer op en testen......helaas, geen resultaat.
Opnieuw naar contactpunten gekeken en nog even iets gecorrigeerd (tikkeltje vroeger), maar het lukt niet om te starten.
De voorlopige conclusie was dus dan ook dat danwel deze spoel niet ingezet kan worden of dat alsnog een andere component de oorzaak is.
Dus opnieuw het tooltje gepakt (driehoekje met 3 M6 x 40 bouten) om het vliegwiel te verwijderen.
Tja en toen had ik "Murphy in the house", mogelijk de moer van de krukas net niet voldoende losgedraaid, want binnen 30 seconden draaiden 2 bouten dol in het vliegwiel zamac en kan dus vliegwiel niet verwijderen voor volgend test scenario.
Dus eerst helicoils erin en dan weer verder, maar voor nu is het even genoeg en lijkt me kijken naar formule 1 een welkome afwisseling!
Wordt dus zeer binnenkort vervolgd, bedankt voor het kijken.

de ruimte die opgevuld moet worden is goed zichtbaar, zie zijkant lipje


het u-vormige koperen lipje als brug zit prima


volle spoelenplaat en ook vol hoop op de goede afloop


laatste handeling van de dag....


Groeten, Geert


Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63