Weer even een update.

Heb nu weer wat km gemaakt en gisteren was na 30 a 45 minuten het euvel weer terug. Terugzakken naar 25km/uur en na afkoelen weer 30 rijden. Dus vandaag een proefrit gemaakt van 1 1/2 uur zonder het afdekkapje van de 5000. Benzinepomp zat dus vol in de rijwind. Het leek alsof hij wat beter en vlotter reed en de top lag soms ook tegen de 35km/uur aan. Na en uur zakte dit weer in en na 5 minuten onder de 30 te rijden ging hij weer iets boven de 30. Na 15 minuten pauze net onder de 30km/uur. Je merkte dat hij niet lekker liep en met de gasschuif meer dicht liep hij ietjes beter.

Er is nog een kleine lekkage bij de benzinepomp, al vraag ik me af waar? Want de voorzijde is dichtgekit met lijm en de grondplaat is gevlakt op een spiegel. Kan hij lekken uit de bovenste opening waar die afdichtschroef met koperen ring zit? Thuis ook de pomp ietsjes vaste gezet.

Ook valt me op dat mijn rechterbeen warmer wordt bij deze Solex dan bij mijn andere solexen.

Voor vertrek trouwens nog op advies de ontsteking getest met een kastje van Solex Limburg. Deze week iets af, maar zat net binnen de 2 mm marge. Als je voor het vliegwiel gaat staan dan zit hij 2mm links van het markeerpunt.

Wie kan mijn zeggen wat ik nog kan proberen, of is het een kwestie van inrijden? Want echt tevreden ben ik er nog niet over.

Ik wil sowieso wel een 5000 kapje gaan maken met enkele koelgaten voor de pomp. Bij een 3800 kapje zit dit standaard, want de lamp kiert nogal. ;-)


Groeten Dolf

In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.