Net bezig geweest met de Skalex (waar dit artikel overgaat en de Oto).

Bij De Skalex bleek dus dat het achter de cilinder erg vet was. Dus besloten om de cilinder te demonteren. Lek kwam namelijk niet van het spruitstuk af. Kon ook meteen de zuiger en cilinder gecheckt worden.
Wat bleek de voetpakking kwam er in 3 losse delen af, waarvan het deel van de pakking onder de cilinder vast zat gekoekt. Krabben dus. Tijdens de montage had ik al twijfels bij deze pakking, maar had verder niks voorhanden. Kwam uit een pakkingset waarvan de papieren carterpakking leek op de juiste, maar totaal niet overeen kwam. Tijdens de montage van de voetpakking, zat deze ook al strak om de 4 tapeinden.
Vervangen dus. Ook meteen de carterpakking meegenomen en daarna reed alles weer. Ik hoop dat dit het euvel is geweest.

Wat betreft het inrijden. Ik begrijp dat ik nu dus "plank gas" kan gaan inrijden zonder me echte zorgen te hoeven maken om mijn zuiger/cilinder?





Groeten Dolf

In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.