Ik heb bij mijn custom Solex een nieuwe zuiger/cilinder combinatie geplaatst van Jan V. Ik ben deze nu aan het inrijden en word er een beetje moedeloos van.

Ik heb 1 tank leeggereden (1:30) zonder hem voluit te laten lopen. Nadien ben ik dit zo blijven doen, maar liet ik hem kleine stukjes wel eens voluit gaan. Op een gegeven moment zakt hij dan langzaam terug. Wanneer ik een tijdje langzaam aan ga of hem uitzet, gaat het daarna weer goed. Het lijkt er in mijn ogen op dat de zuiger gaat aanlopen in de cilinder wanneer deze te warm wordt. Heb hetzelfde ooit bij mijn 2cv gehad. Maar het zou ook zomaar iets anders kunnen zijn natuurlijk?

Wat kan ik nu het beste doen? Toch blijven inrijden in de hoop dat het overgaat of de zaak demonteren en vermoedelijk voor een andere zuiger/cilinder combinatie gaan?

Als dat laatste het geval is, zijn er mensen die ervaring hebben met de chinese set met de nederlandse zuigerveren zoals ze nu door een van de sponsors van deze site worden aangeboden? Of beter een geheel aluminium setje van JRT. Vervangen is natuurlijk niet de eerste voorkeur.

Last edited by Punky; 26/03/12 12:44 AM.

Groeten Dolf

In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.