Bedankt voor de uitleg Jan,

Ben nu inderdaad aan het kijken naar de pomp. Heb vandaag een nieuw exemplaar gemonteerd uit Hongarije en deze werkte goed. Deze zweet alleen lichtjes bij de verbinding met het carter. Van de week demonteer ik hem nog een keer en maak ik er 3 sleuven in zoals je eerder hebt uitgelegd en monteer ik hem met een nieuw membraam. Ik hoop dan dat het zweten ook is opgelost. De oude pomp die erop zat had die sleuven inmiddels trouwens al wel.

Wat betreft het demonteren van de cilinder, dit zat niet in de planning, maar moest ivm een slechte voetpakking. Deze is nu vervangen en ik hoop hem de komende tijd niet meer eraf te hoeven halen. Al dat demonteren is niet goed en kan alleen maar de kans verhogen op extra schade.

En als laatste, ik maak me geen zorgen over de groeven. Hij loopt verder tot nu toe goed en deze zullen er zoals gezegd uitslijten na het inlopen. Het zag er niet schokkend uit in iedergeval en op de foto is het natuurlijk wel fors ingezoomd.


Groeten Dolf

In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.