Het blijven vreemde dingen die Solexen.

Net een heel stuk gereden en steeds waar kon volgas. Teller blijft dan rond de 29 (27/32) hangen. Tot na 30 minuten hij weer terugzakt naar 22. Motor uitgezet en 100m gefietst. Vervolgens weer gestart en hij stuift er met 32 vandoor. Op de tussenstop aangekomen heeft hij 30 min stil gestaan. Bij het spruitstuk bleek het nu iets vettig en er was op een klein plekje bubbels te zien in de gelekte olie. Deze zat voorheen toch dicht. Misschien losgekomen door de demontage van de cilinder. Een keertje natrekken dus. Toen ik verder ging, kreeg hij na 1 km geen benzine meer. Retourslang bleef leeg en hij had net genoeg om 22 te rijden. Dus motor afgezet en opnieuw gestart. Toen reed ie 27. Bij Razende Rinus wat onderdelen gaan halen, waaronder een nieuw (hongaars) pompje. In het begin al veel zitten stuntelen met de huidige pomp, dus misschien ligt daar ook een oorzaak?
Bij Rinus weggereden zakte mijn broek helemaal af. Het ding ging ineens 35 rijden. Tot thuis heeft ie toen geen slag verkeerd gedaan. Dit is maar 3 km trouwens.

Ik kan er met mijn boerenverstand niet meer bij.


Groeten Dolf

In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.