Originally Posted by Joan
Originally Posted by Koosolex
Als ik de foto's zo bekijk is dit ook geen gevalletje 'onderhoud een jaartje overgeslagen'. Er zijn mensen die net zolang blijven rijden totdat het machientje echt piepend tot stilstand komt. En als je dan ziet hoe verwaarloost het vervoermiddel dan is vraag je je af dat het machientje het nog zolang volgehouden heeft. Alle symptomen van komend onheil worden genegeerd totdat er geen meter meer mee te rijden valt. Zijn deze mensen echt atechnisch of is het nonchalance?
klopt, ik heb "nog even" een nieuwe spie in het trapstel gedaan want de crank klapperde nogal, de remmen opnieuw opgebouwd , de remblokjes "goed-om"gezet ( met de opening in de houder voor het blokje naar achteren ) de goede moeren gemonteerd ( met een randje waaromheen de remhevels moeten draaien dus niet een vlakke moer die je dan maar niet aandraait omdat anders de rem vastloopt) de uitlaat bocht zodanig in model gebogen dat de lip van het potje weer bij het boutje van het spatbord uitkomt ( dus niet los zwengelend) achterspatbord gelast ( scheur tot aan achterlicht) spatbord stangen achter weer aan spatbord en toen kijken naar de slippende koppeling. Kwam ik eerst vernield krukas draad tegen, om daarna bij volkomen verbogen contactpunten uit te komen . alles gekuist Blijkt de rol iets los in de huls waarop de koppelingstrommel geperst is. rol compleet vast aan de krukas door "vreten" van de lagers schalen aan de krukas ( monteer dat nu eens met een likje olie als "glijmiddel" . heb je dat eindelijk los blijkt het krukas lager nogal in het carter te zwemmen , een 2200 carter dus ook geperst lager, bij demontage blijkt dat "iemand" "ooit" daar al eens zijn "kunnen" op heeft losgelaten dus NIET de borgplaat die OP het lager moet bij dit model mee gemonteerd, dan begin je sowieso al met zijdelingse speling . volgend bericht wat foto's moet ze nog bewerken
zie mail hierboven met de aangehechte foto's. kon daar niet alles kwijt dus hier de rest . De borging van een 220o krukaslager moet gebeuren met een ring want de felsrand ligt op een diameter van 42 mm terwijl het lager 40 mm is dat sla je nooit naar elkaar toe, bij een 3800 zit er GEEN ring daar hebben ze weer op bespaard en daarom zit de felsrand daar wel op 40 ( helaas)

Attached Images
krukasuitdrukker.jpg (225.37 KB, 337 downloads)
carterborg ellende.jpg (214.5 KB, 339 downloads)
borgring.jpg (203.96 KB, 336 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)