Daar ben ik weer met mijn jaarlijkse waarschuwing: het is weer tijd om niet te rijden dus tijd voor periodiek onderhoud. van andere jaren was steeds het voorstel doe het ene jaar je motorblok en het andere jaar de delen van je frame zoals wielassen, trapas, ketting en bewegende remdelen.
Kreeg er deze week ook weer eentje die heeft EN een slippende koppeling door vet lopen EN een achterwiel dat compleet was vastgelopen. Voral dat laatste heeft me heel veel moeite gekost om weer gangbaar te maken. 1 Cone was niet meer geborgd en naar de kogels toe gelopen. de boel zat zo vast alsof het gelast was . met de conensleutel niet los te draaien ( te slap) met een nieuwe goed kwaliteit steeksleutel 15 niet los te draaien ( de spanen vlogen van de zijkanten van de bek af want je kon de sleutel niet mooi vlak op de platte kanten van de Cone zetten) . aan het wiel draaien als sleutel ging ook niet draaide de as in de bankschroef ( wel tussen alu platen om het draad niet te beschadigen). Uiteindelijk een steeksleutel zodanig bewerkt met een slijpschijf dat hij IN de naaf kon vallen en zo perfect op de platte kanten van de cone aansluit. zo hard moeten duwen op de sleutel dat twee vinger een tijd lang een "dood" gevoel gaven.
Wat een troep in het lager en van 1 cone het loopvlak ca een 1/2 cm weg gesleten/gedrukt. niet meer te redden.
Onderhoud is het behoud van je spullen ( vind maar eens een goede andere cone )

Attached Images
verdiepte sleutel.jpg (169.25 KB, 455 downloads)
gruis 1.jpg (198.87 KB, 458 downloads)
gruis 2.jpg (185.05 KB, 447 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)