Originally Posted by MarkN
Er zit een best wel lang tankfilter in, volgens mij is dat voldoende, en ik denk ook mijn redding die avond, door het schudden zijn de vlokken eraf gespoeld.
Des al niet te min gaat die nu grondig gereinigd worden en daarna met tankcure behandeld worden.

de lengte van de filters hangt meestal af van de vorm van de tank, je hebt namelijk twee standen, normaal en reserve. Reserve schakel je altijd een opening in die gelijk zit met de binnenrand van het kraanlichaam * daar waar de pakking in de bevestigingsmoer zit. Nu bepaalt de vorm van de tank en de keuze hoeveel "reserve" benzine als wenselijk wordt geacht ( ca o.8 liter) hoe hoog een pijpje moet zijn dat in de boden van de kraan omhoog steekt om dat gewenste benzine niveau te kunnen krijgen. dat pijpje is voor de stand "normaal". Het filter dient het hele stuk van de lengte van dat pijpje plus een beetje ( ook de benzine voor de stand "normaal" moet gefilterd worden) te overbruggen.
Ik heb van lange dunne staande tanks echt waanzinnig lange filters gehad , niet omdat er zo veel filter capaciteit nodig was maar gewoon om de lengte voor dat pijpje te overbruggen. ik heb ze ook daar werd het echt te gek, zitten twee aparte filtertjes op, eentje onderaan voor reserve en eentje als de kop van een paddenstoel op het zeer lange pijpje ( voor de stand "normaal")

Overigens heb ik al problemen gemerkt met sommige behandelde tanks, komt de coating alsnog los aan de E10


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)