Mijn Solex ritten seizoen is weer voorbij. Mooi jaar met slechts 1 keer pech onderweg (afgebroken benzineleiding) Ik heb op twee na alle Pegalexritten kunnen rijden, de 11 stedentocht en het Solexweekend van Tuf-tuf (Bergen op Zoom). Het eerste deel van het jaar heb ik met mijn speciale blok gereden. CNC carter, volle krukas, vrijloopkoppeling, JRT cilinder en een JDL cilinderkop met een goede sqeeze ruimte. Deze cilinder trekt matig bij lage snelheid maar de vrijloopkoppeling pakt pas bij 17 km/uur dus dit probleem wordt hierdoor getackeld. Verder trekt dit blok erg goed vanaf 25 km/uur naar 40+. Het tweede deel van het jaar heb ik gereden met een standaard OTO onderblok met een driepoortcilinder en zogenoemd race kopje. Deze cilinder trekt goed bij weinig toeren en loopt flink door. Ook naar 40+. De krukas is statisch gebalanceerd. Met dit blok kan ik 10% hellingen zonder probleem oprijden. Bij beide blokken gebruik ik een standaard spruitstuk met een interne diameter van 13,6 mm en een uitlaat met een interne diameter van 16 mm. Met het speciale spruitstuk van 16 mm intern lopen de blokken minder.

Groet, Huub Haaker

Klimvermogen testrit


https://www.youtube.com/watch?v=SDfFgpVkw34