Wat met rood gemarkeerd is, is denk ik niet hetzelfde bij mij. De veerring is een andere zoals die op de schets. En ook het contragewicht lijkt hier anders te zijn.

Ik ga eens een andere afdanker van zolder halen en kijken of daar een verschil in zit. Zou het echt anders ook niet weten.

Verbeter me als ik fout zit maar ik denk het volgende.

probleem is als ik de bus niet tegen de rollager kan trekken dan zal hij langs daar lekken. want ik kan nu de krukas vrij bewegen in de binnenste ring van de lager. Als ik hem aandraai dan spant het te hard omdat het contragewicht zich tegen de volledige buitenste afdekring trekt. Ik heb dus een vermoeden dat de krukas niet de juiste is en dat hier dus een klein verschil op zit. Wat mss komt omdat ze hem ooit na een zware val hebben proberen te maken. En mss omdat de originele niet meer 100% recht was. (vliegwiel raakte de spoelen en de lager waren beidde stuk.) en mss hebben ze toen ook een recentere veerring achter de lager gestoken. ?? mss als er iemand een foto heeft van een originele krukas met contragewicht dan kan ik vergelijken ? ZUCHT ... wederom met de handen in het haar.

De montage heb ik echt identiek aan de explode gedaan. de bus komt aan de rolkant ook net een beetje verder dan het carter eruit. Zou ik mss een rondel kunnen monteren tussen krukaslager en het contragewicht ?

Attached Images
verschil.png (78.73 KB, 302 downloads)

Sam Janssens
Peperbus liefhebber