Originally Posted By Alfons_Amuse
Ja leuk he dit soort exel rekentools.
Als de invoergegevens goed zijn, klopt het helemaal.

Dit soort gebruik ik ook tijdens de lessen.

Het leuke is dan dat sommige jongens zeggen dat hun auto 220 halen maar dan laat ik dit zien en zeg dan dat ze met hun motorvermogen dit nooit kunnen halen. Zoek eens je auto op, op internet wat de cw waarde en oppervlak is en dan invullen als je 220 wilt halen. Kun je gelijk zien hoeveel PK je nodig hebt.

Ohja en hoeveel PK hebben we nodig om 90 te halen met de Solex?

Ik had er 1 die 90 haalde met een Autisa 50cc 6 poort Peugeot cylinder en een 18 mm tilotson membraan carburateur via een membraan op het carter:
detail: onderbouw van een sleutelgat dus geen koppeling EN een drijfstang met glijlagers, totdat het bigend zich bij een lang stuk volgas van ankeveen naar weesp zich open krulde.

voordeel van solex ten opzichte van zundapp: geen verliezen in de versnellingsbak waar steeds alle tandwielen in elkaar moeten draaien , dat kan wel tot 30% vermogen kosten ( en minimaal 10% )


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)