Vanmiddag weer een 40 km in het zonnetje gereden en onderweg tijdens het rijden heb ik wat gespeeld met de stand van de motorhevel.
In een eerder bericht heb ik al eens geschreven dat het gele neusje wel erg dicht op de band komt.
Nu komt daar de volgende ervaring bij:
Als ik tijdens het rijden het blokje langzaam wat naar achteren kantel gaat het blokje opeens veel mooier lopen.
Het wat zware gekreun van het blokje is dan ook weg en er komt het "normale" Solex geluid voor in de plaats.
Daarbij komt nog eens dat de OTO dan binnen een paar honderd meter na dit kantelen zo'n 5 km/h sneller gaat lopen en hoorbaar soepeler.
Als tijdelijke oplossing onderweg even een tie-wrap achter de motorhevel en om het balhoofd zodanig "op spanning" getrokken dat het blokje nog steeds op de band staat maar wel wat naar achter gekanteld t.o.v. de doorgezakte stand.
De foto laat het lapmiddel even zien, maar ik heb (nog) geen idee waar de oorzaak ligt en wat te doen om dit euvel op te lossen.
Ik ben benieuwd naar reacties, aanwijzigingen, commentaar!
(blokje wordt in feite dus te strak aangetrokken op de band)


Last edited by RedFox; 05/10/14 04:46 PM.

Groeten, Geert


Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63