Origineel bericht van: AlienSolexfiend
Origineel bericht van: AlienSolexfiend
Op mijn BnR aan de zijde waar de (oorspronkelijke?) frictiebout nog zit, is er ook geen ring tussen...

Ik had me toch weer eens vergist. Wanneer ik de oude frictie veer met bout eraf haalde, om ze door een nieuwe te vervangen, kwam er wel een ring te voorschijn tussen de schetsplaat en frictiearm. Merkwaardig is dat de andere ring vast aan de moer zit met ertussen de veer, ik heb er foto’s van gemaakt zodat het duidelijk is.

Het boren van de gaten in de plaat om zo de veren te kunnen verstellen, heb ik even uitgesteld. Ik ben zoveel mogelijk gaan snorren wanneer ik de kans zag, en dat viel uiteindelijk goed mee met het tie-wrapje waarmee het blokje nu opgehouden wordt.

Van vapor lock heb ik geen last gehad tijdens mijn lange ritten bij 35°C, de druk van de rol bleek dus het probleem te veroorzaken. Het motortje doet het prima, op een paar details na is de Blackenroll nog zo slecht niet. grin laugh
veela gebeurd het door TE hard aandraaien dat de holle moer wat uitwaaierd het gat van 8 mm in de ring is dan niet groot genoeg meer om over de uit getrompte holle bus heen te vallen en blijft dus zitten, dient wel los te kunnen


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)