Ondertussen heb ik al een tijdje de juiste (langere en soepeler) motorveren klaar liggen die een oplossing zouden moeten bieden aan het "te strak aangetrokken motor op de band fenomeen". Ook ga ik de voorband vervangen door een nieuwe. En dan maar hopen dat ik hiermee verbetering in o.a. de slome snelheid krijg. Het enige wat me tot hiertoe er aan weerhield deze klus uit te voeren is gebrek aan tijd, maar vooral het ontbreken van een droge en goedverlichte werkplek.

Dit even gezegd ter aanvulling van het voorafgaande, want de eigenlijke reden waarom ik dit topic weer bovenhaal is dat vandaag de motorhendel is doorgeplooid en afgebroken. Ik had dit voorspeld en heb maar gewoon een nieuwe hendel uit mijn Solex voorraaddoos te nemen, en dan maar afwachten dat het mooi stoepsleutelweer wordt.

Het lijkt wel een eenvoudig klusje, maar mijn vraag is of ergens rekening met gehouden moet worden, bv. de decompressieklep, waar nog op te letten, en wat kan er eventueel misgaan?


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali