Even terug on topic:
Om de frictiearm te smeren heb ik siliconenspray gebruikt. Is siliconenolie dan nog wat anders?


Omdat ik tijdens de warme dagen mogelijk met vapor lock had af te rekenen, aanlopende remproblemen kreeg, en ook nog het experiment met een 3800 draaigashendel evalueerde, was het me niet meteen duidelijk wat het vermogen- en snelheidsprobleem veroorzaakte dat soms wel en soms niet optrad. Ondertussen heb ik uitgevonden dat de storing in de motorlichter zit. Ik vermoed dat door de strakkere en kortere veren, die ik onlangs verving, de rol te strak op de band wordt getrokken. Het toertal van de motor blijft te laag, pas als ik de hendel van de motorlichter naar me toe trek dan stijgt het toerental en heeft dit direct een positief effect op het vermogen en snelheid.
Dit ongemak treedt voordurend op sinds ik de frictiearmen heb gesmeerd. Ik ben dus genoodzaakt, zoals Joan al eerder zei, om de afstand te verkorten door nieuwe gaten in motorplaten te boren, ofwel er terug originele veren er op te zetten.

Het lijkt me niet meteen een klus die je even op de stoep doet, smirk en ook weet ik niet waar aan te beginnen om de motor er af te halen.
Het motortje staat er ook een beetje scheef op nu. confused


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali