Origineel bericht van: nicorhino
Ik ga die schroef er uit draaien en ik ga er een nieuw membraam inzetten. Het zou best het membraam kunnen zijn. Want zaterdag had ik de tank volgegooid en daarna is het extreme verzuipen begonnen. Want toen de tank bijna leeg was had ik er geen last van. Zou dit ook het viertakten en het slecht reageren na het afsluiten van het gas kunnen zijn?


Een opgevoerde blaast altijd iets terug, dat is dus een al goed mengsel, dat zuigt hij weer opnieuw aan en maakt er dan weer een mengsel van ( ook jan Vennix beschrijft dit regelmatig) verder heeft een opgevoerde de neiging wat langer door te hollen als het gas dicht is, de vlotterloze carburateur heeft steeds een vloeistof kolom brandstof boven de sproeier staan, dit plast altijd naar binnen of hij het wel of niet aanzuigt ( vandaar ook een "valse lucht"constructie bij de 3800 carburateurs om het mengsel wat te verarmen bij stationair loop >> gevolg wel een hoog stationair.

Als dit zich extreem voordoet wat ik bij sommige van mijn racers had dan heb ik twee methoden; zorgen dat de gasschuif helemaal dicht gaat en een benzinekanaal naar buiten toe boren ( geeft een vreselijke smeerboel maar mijn racers zijn sowieso smeerlappen) en/of ik ging met een freesje in de overstroom opening en werkte de "v" weg die tussen het benzine stijgkanaal zit ( die kolom dus) en de overstroomopening, daarmee verlaagde ik het niveau van de benzine kolom en daarmee de hoeveelheid die naar binnen kon plassen.

andere racers losten dat anders op, die hadden een carburateur die gewoon helemaal niet dicht kon, alleen vol gas rijden of stoppen met een knop op de ontsteking ( sowieso aan te bevelen als je gaat racen) en parallel daaraan een dodemanskoord ( verplicht)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)