Ik heb geprobeerd de ontsteking te verzetten, toen ik de ontsteking wat later gezet had, liep hij stukken minder. Daarna heb ik geprobeerd de ontsteking een stukje vroeger te zetten, maar dat was te veel en toen is het carter vol gelopen. De benzine liep in stralen de uitlaat uit. Daarna kreeg ik hem niet meer aan de gang want ondanks dat ik de ontsteking terug had gezet kon hij de hoeveelheid benzine in het carter niet verwerken, hij verzoop de hele tijd. Toen hij nog wel liep, maar onregelmatig haalde hij wel ongeveer de 40 km en trok goed op, ik hoefde met mijn 85 kg niet mee te trappen. Dus bij die meiden van 50 kg moet dat toch ook zeker goed komen.
Ik had Harry gevraagd dat hij de Solex zo moest maken dat hij ongeveer 40 loopt en goed optrekt. Het lijkt mij gewoon een gaaf gezicht als die drie meiden de bocht uit komen en de de mannen voorbij accelereren zonder dat ze mee hoeven te trappen. Ik ken Harry al meer dan 35 jaar uit de motorcross en toen ik laatst een Sachs MK2 op liet voeren voor mijn jongste dochter had hij die ook perfect klaar gemaakt. Harder trekken en niet harder dan 55 KM. Precies zo loopt hij nu.
Ik heb niet de venturibuis hersteld van de 6.5 carburateur, want ik dacht hij verzuipt, viertakt dus die buis is open. Wel lekt de aansluiting van de grotere uitlaat die ik er op heb gezet behoorlijk bij de aansluiting van het spruitstuk. Hierbij een oproep aan JOAN, als het niet lukt zou ik dan eventueel een keer naar Hoogland kunnen komen, zodat jij met jouw kennersblik er eens een keer naar zou kunnen kijken?