Originally Posted by Alfons_Amuse
Originally Posted by Smette
Got, beetje moeilijk. Ik probeer dit te vertalen.

- de benzine loopt terug naar de tank via de overloop. Geen echt probleem. Of het een mooi stroompje is kan ik niet zeggen. Het is meer gutsen denk ik. En ik duw de leiding er 'zo diep als mogelijk' in zonder forceren.
- die benzine filter in de carburateur zit er terug in. Die ontbrak op de foto's.-- ik heb geen weet van een filterke in de carburateur waar de benzineleiding binnen komt 'dat zou kunnen dat het zo'n oud type is. I' dat geval een tankfiltertje zoals van de benzinetank er in duwen?
- en zou dat mijn probleem oplossen met de sputterende motor?
Groeten

Ahha, de leiding moet er niet helemaal in geduwd worden.alleen bij de uitvoering met koperen leidingen ( WEL de OUDE typen Koperen leidingen niet die nieuwe flut namaak) kun je de leiding de carburateur ( alleen de uitvoering met dunne uitloopbuis) in schuiven, daartoe zit er een los plastic hulsje om de leiding die schuiven toelaat , dat hulsje blijft onderin de carburateur steken om daar af te dichten, een mini uitvoering van die huls om het 10 mm inlaatpijpje, de stalen leidingen hebben ALTIJD eeen opbolling aan het einde die steek je niet dieper IN de carburateur dan tot aan het afdichtvlak dat ik eerder beschreef, aan het einde van de inwendige schroefdraad, niets aan te stellen
Hij moet uitmonden tussen de sproeier en overloop. Gewoon halverwege.
je kunt kijken of je de uitvoering hebt waar onderin het zeefje gestoken kan worden, dan is het gat groot genoeg om dat te doen, bij de latere typen is dat gat kleiner want dan moet er dat andere type zeefje van bovenaan in gestoken worden en die heeft ook een vlakje nodig om af te dichten helemaal onderin. als dat tankzeefje past heb je wel weer de originele insteker van boven nodig die is korter want er zit al een zeefje, mogelijk dat er door iemand het latere type zeefje in gestoken heeft dan botsen ze halverwege, het blijft een gok wat je hebt kan dat vanaf hier niet zeker stellen

op de vraag van ant-one over de kabel, bij het éénkabel mechanisme komt de binnenkabel binnen vanaf de buitenkabel die bovenin steekt en vanaf het handvat komt, dan 1 rondje om de kabeltrommel heen en dan weer vertrekken naar de buitenkabel die onderaan in het mechanisme steekt en vertrekt naar de rem, nadeel is als je heel hard remt dan trek je de armpjes waarop de buitenkabel afsteunt naar elkaar toe , deze armpjes zijn niet heel sterk

Last edited by Joan; 17/07/20 09:39 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)