Originally Posted by Joan
verder heb je een foto ingestuurd van de wartel met leidinkje zoals uit de pomp komt, net zo eentje hoort in de carburateur dus er dien een bolletje gevormd te zijn van het pijpuiteinde, dat moet mooi vlak zijn want hoort op een vlak in de carburateur , beide vlakken dienen vloeistof dicht vlak te zijn en dichten af door ze met de wartel tegen elkaar aan te drukken.[color:#FF6600][/color] Dus ze moeten wel tegen de binnenkant van de carburateur zitten?

sommige oude carburateurs hebben een extra filter die je onderin de carburateur steekt daar zit een flensje aan dat dient als pakking tussen de twee metalen vlakken, die constructie hebben ze niet meer dat plastic werd altijd teleurstellend hard aangedraaid en overleed ter plaatse, heb je zo een carburateur en monteer je die zonder dit filter halen de metalen vlakken elkaar waarschijnlijk niet meer ( kun je de leiding los voelen zitten ? ) je kunt een tankfilter monteren maar dan de wartel alleen maar vingervast aandraaien en NIET maar aan blijven snoeren


Dus dat tank filtertje zou het lekken ook stoppen?