Voor de liefhebbers weer een update van mijn restauratie projectje. Het venijn zit hem in de staart. Zoals elders al te lezen is heb ik wat problemen om mijn tankje helemaal mooi en lekvrij te krijgen. Maar ik had nog een ander tankje liggen. Die heb ik ook losgehaald, beugeltjes hard-gesoldeerd, vertint en weer dicht gezet. Dit keer gaat het allemaal een stuk soepeler. Al doende leert men. Ook de achter jasbeschermers waren wat lastig te monteren. Aan een kant probleemloos maar aan de andere zijde leek de jasbeschermer te kort te zijn. Maar met veel geduld alles toch netjes gemonteerd gekregen. Ik doe mijn best om zoveel als mogelijk is de oude onderdelen weer her te gebruiken. En anders ga ik op zoek naar goed spul. Geen namaak maar originele Solex onderdelen. Mijn Donorlex blijkt in deze een haast onuitputtelijke bron te zijn. Zo zijn ook alle rubbers waar de jasbeschermers mee gemonteerd zitten 60 jaar oud. eens kijken hoe ze zich in de praktijk houden. Ik ben er nog niet maar het einde ls al wel in zicht.

Attached Images
solex-1.JPG (338.4 KB, 175 downloads)
solex-2.JPG (196.88 KB, 173 downloads)
solex-3.JPG (333.48 KB, 172 downloads)
solex-4.JPG (170.67 KB, 173 downloads)
solex-5.JPG (115.21 KB, 171 downloads)
Last edited by Koosolex; 06/03/20 07:50 PM.

Groet, Koos