ik heb aan de muur een replica hangen van een advertentie uit die tijd , Mij aangeboden tijdens 1 van de vele races die ik gereden heb in Joure. Daar verzonnen ze ieder jaar voor de deelnemers een "'hebbedingetje" als aandenken .

Dit soort advertenties laat vaak details zien van Hoe een solex in die tijd eruit zag. Heb helaas te weinig van deze zaken in het origineel om daar per jaar de exacte uitvoeringen van te kunnen laten zien.
Ook het solex boek geeft geen goede overzichten, wel leuke weetjes, maar is ook pas veel later samengesteld met de wetenschap die tijdens het uitgeven aanwezig was en sommige gegevens zijn "nagemaakt" van hoe het was om enigszins kompleet te zijn.
Zelfs de officieel uitgegeven solex handboeken geven geen goed overzicht omdat veelal gebruik gemaakt is van tekeningen, dat geeft een "artist impression" die niet alles van de werkelijkheid weergeeft EN bij vernieuwingen werden vaak nog oude tekeningen gebruikt omdat het qua mechaniek toch nog wel te gebruiken was.

Kijk maar eens wat je hier van kan maken , (zie je dat Roelof met relevante informatie komt ) Advertentie van solex, grijze OTO , met beckson naaf een zadelbalkframe, maar net geen "koffertje" meer .

Attached Images
advertentie.jpg (214.72 KB, 177 downloads)
detail advertentie.jpg (191.29 KB, 213 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)