Originally Posted by Roelof
Originally Posted by Roelof
Dat is omdat vroeger standaard de velgen eerst werden verkoperd, koper beschermt tegen roest en werkt ook als vulmiddel van oneffenheden, diverse koper lagen en dan weer glad slijpen, daarna nikkel en dan pas chroom, Kwaliteit en dat zie niet zo veel meer, ik heb chinese velgen gezien met chroom direct op ijzer.


Dat was de vraag geloof ik niet.

Soms komen er nog oude voorraden te voorschijn of komt een verzamelaar te overlijden.
inderdaad HEEL soms oude voorraden EN omdat in de loop der tijden de onderdelen gewijzigd zijn en dan de vraag naar deze onderdelen als "snel lopende' onderdelen sterk afneemt dan komt zoiets achter op de hoop. Het is er nog maar dan komt automatisch de/mijn vraag HOE vind je dat wat nog overgebleven is, hoe ben jij aan je adresje gekomen ?.

Ik heb onlangs een fietsenmaker in Hilversum mogen helpen met leegruimen, HOE kwam ik daar, meegaan met mijn achterbuurman die een oud collega van hem was . Er is heel veel naar de stort gegaan al voordat wij erbij kwamen.
heel klein beetje solex, veel fiets sloop spullen ( gebruikte onderdelen die nog als donor konden dienen) Oud gereedschap ( veelal versleten) wat lichtbakken ( meesten naar mijn achterbuurman) . Ik heb van oa heel veel dezelfde koplamphaken een dynamo "totempaal" gemaakt had namelijk al een hele dynamo verzameling en kan dat nu tentoonstellen in plaast van in een krat te laten liggen.
Arie Wagner uit soest weet ook zijn adresjes te vinden, hem kom je dan ook veel op beurzen tegen met nieuw spul, daar haalt hij dan ook weer zijn contacten uit
Onlangs is ook het "Berinihuis"' in Bussum geruimd, is allemaal bij Leertouwer in soest terecht gekomen


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)