Originally Posted by John Meisters
Originally Posted by Ant_one
Binnenkort maar weer eens verder met de Solex, maar eerst moet de schuur weer leeg (iets met zomer wielen)
Ik zal graag de motor repareren/laten lopen. Daarvoor heb ik een nieuwe benzine pomp, leidingen en wat kleine spullen nodig. Onderdelen van deze motor wil ik straks gaan gebruiken bij de bouw van een nieuwe motor. Bestaan er geüpdate benzine pompen, of zijn de standaard pompen bruikbaar voor alle motoren? de standaard pomp kun je gewoon gebruiken.
Ik heb een motor van een 2200.. volgens mij heeft die 9mm aansluitingen. Mijn pomp heeft echter een draaiend gemonteerd om de kap aan te monteren. Wanneer ik op internet kijk hebben pompen met 9mm aansluitingen een dop ipv een draaieind.
Kap die dop gedemonteerd worden en vervangen worden door de draadeind? Ja dat kan. Dat "draadeind" is voor lichtkapjes met ronde koplamp. Check maar even goed of het wel 9 mm. is want het zou zomaar 8mm kunnen zijn...
een 2200 zou standaard als pomp aansluitingen die van 8 mm moeten hebben, later is dat 9 mm geworden, maar heel goed kans dat er nu al een "latere " pomp of afgemonteerd is die aangepast is naar het oude systeem toe door de korte losse pen boven op de pomp te veranderen in het oude type lange pen ( hoop dan wel dat de goede pakking ring gemonteerd is anders is het binnenwerk al in elkaar gedrukt want veel ruimte voor fouten is daar niet )


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)