Langzaam aan ben ik begonnen met opbouwen en verzamelen van onderdelen. Ik heb van een mtb diverse onderdelen gehaald die ik wil gaan gebruiken, waaronder het stuur en zadel. Om die passen te krijgen op het solex frame heb ik een andere zadelen gekocht en een stuurpen. Voor beide pennen moet ik wat aanpassen. De stuurpen is een mm te groot, dus daar wil ik wat af gaan halen. De zadelpen incl klembus heeft een diameter van in totaal 3 cm. Ik ga de gaten van de originele zadelpen bevestiging iets groter boren en dan zal het moeten passen.

Tevens heb ik een bagagedrager met gereedschapkoker gevonden op mp. Dit past net de 24 inch wielen en spatbord. Om het achterspatbord vast te zetten had ik een beugel voor 24 inch wielen besteld, helaas was deze een cm of 4 te klein om te monteren. Ik ga nu of een beugel bestellen voor grotere wielen of opzoek naar een rvs rond profiel van 3 a 4 mm en dan zelf een beugel maken.

Wat betreft de trapas en crankstel ben ik nog niet uit wat ik ga doen. Ik wil niet gaan lassen aan de Zadelbalk (zoals te lezen is in mijn andere topic). Maar ook dit probleem zal verholpen worden.


solexliefhebbers.nl