Gisteren de Solex, die ik ga gebruiken voor het project, opgehaald. Het is een Solex uit 1956 maar weet niet welk type het precies is. John denkt aan een 1400 met een motor van een 2200. De Solex heeft grote wielen, 24 inch?? en velgremmen voor en achter. De remmen zien er anders uit wanneer je ze gaat vergelijken met die van bij een 3800. De (nieuwe) benzinepomp is gescheurd bij de wartel van de benzine leiding. Ik zoek nog een 'pleister' om dit tijdelijk te repareren. Verder is de Solex voorzien van een kenteken en zoals ik wilde een ronde koplamp. De achtervelg lijkt ook redelijk nieuw maar ook voorzien van de nodige speling. Heb ik bij mijn 3800 handgas, deze carburateur wordt bedient door de kabel die ook naar de voorrem bedient. Hoe dit precies werkt ga ik eens opzoeken op mijn gemak. Tevens zitten er 2 hengels op waarvan ik van 1 de werking niet kan thuis brengen. De andere dient om de decompressie klep te bedienen. Binnenkort maar eens beginnen met goed bekijken wat er moet gebeuren en bv de wielen al speling vrij maken waarna het demonteren kan beginnen.


solexliefhebbers.nl