Bij de zeer oude peperbus blokjes zijn er uitvoeringen met een aparte smeer leiding vanaf het carter naar de andere kant om ook het lager bij het vliegwiel te smeren.
Daarom is de opsluitplaat anders van vorm die het lager op zijn plaats moet houden.
Deze opsluitplaat is voorzien van een opgegoten merkteken ( X ) en op het carter is ook een merkteken gegoten ( X ) zodat je kan zien hoe deze dekplaat moet zitten omdat anders een bout niet zal passen.
Als de uitvoering voorzien is van de smering vanuit het carter dan zal je merken waarom dat is .
Bij deze carters zit een kanaal van links naar rechts in het spoelcircuit van carter naar het vliegwiellager on ook dat goed te smeren.
In de dekplaat zit een uitsparing die overeen komt met een uitsparing in de spoelenplaat .
In de spoelenplaat zit ook weer een kanaal wat weer een verbinding heeft met een kanaal wat dwars door het carter is gemaakt.
Dat kun je zien als je onder het carter kijkt want dan zie je twee ruggen een voor de bevestigingsbout en een voor dat olie kanaal.
Deze carters zijn zeldzaam en zijn zo maar een korte tijd gemaakt.
Er zijn nog blokken gemaakt van nog in voorraad oude carters en gewoon verder afgewerkt zonder alle daar voor bestemde kanalen.
Dus carters zonder kanaal maar wel met de plaatsing van de schroef gaten en de daarvoor bestemde lagerplaat.
M.eer weten ,meer vragen